Online workshop til mødre, der VIL tro på, at de ER gode nok, som de er!

8 ugers online workshop:

Til mødre, der VIL tro på, at de ER gode nok, som de er!

Ud med MOR-SKAM

Ind med SELVACCEPT

SÆR-TILBUD grundet situationen i Dk lige pt. – SPAR 796 kr. – invester 199 kr. Betal først 20/4!


Træt, træt, træt….

Du er SÅ træt af de opslidende konflikter, du har med dine børn og måske også din med-forælder.

Du får bare NOK nogle gange, og så RÅBER du højt.

Du kommer til at skubbe dine børn og din med-forælder fra dig, fordi du er overvældet af dine følelser og derfor ikke kan rumme dem i deres følelser!

Lige i det øjeblik du råber rammer den MASSIVE dårlige samvittighed.

Det er jo slet ikke det, du ønsker at gøre.

Du kan se i dine børns øjne, at du kommer til at skræmme dem, så du har allerede prøvet meget forskelligt for at skabe mere ro.

Du har endda besluttet mange gange, at NU skal det være slut.

NU tager jeg mig sammen!

Det har ikke hjulpet. Det er som om, der er en indre automat-pilot, der tager over gang på gang!

Så nu sidder du fast i en negativ spiral, hvor du er fanget i træthed, manglende overskud, skæld ud på dine børn, dårlig samvittighed og massiv selvkritik.

Du spørger dig selv, om dette virkeligt er sådan, livet med børn skal være.

  • Hvorfor kan jeg ikke bare tage mig sammen og stoppe med at råbe?
  • Hvorfor kan jeg ikke være mere overskudsagtig, ligesom alle de andre?

Hvorfor er jeg den eneste mor i verden, der er sådan en LORTEMOR? spørger du dig selv!

Og nu skammer du dig SÅ meget over dig selv!

Alle de andres behov kommer først…

Samtidigt er det vigtigt for dig, at andre har det godt – dine børn, din mand. Selvfølgeligt! Du elsker dem jo!

Du er der 100% for dem!

Du tager dig godt af alle andres behov og alle de ting, der skal ordnes.

Men du glemmer, at du også selv har behov….

de kommer i hvert fald allernederst på listen af alt det, du skal tage dig af.

Problemet er, at du ALDRIG når ned i bunden, fordi der altid er behov og ting, du skal tage dig af. Derfor kommer det nærmest til at føles som om, du sidder fast nederst på listen.

Du ved egentligt godt, at du har brug for OGSÅ at tage dig af dine egne behov, men du har simpelthen hverken tid eller overskud til at begynde.

Så du strammer du dig an…

Du tænker, at du må tage dig endnu mere sammen. Løbe endnu stærkere, skælde dig selv endnu mere ud!

Men uanset, hvor meget du anstrenger dig, så hjælper det slet ikke.

Du får det bare værre og værre indeni. Du oplever jævnligt eller ofte:

  • Indre uro og ængstelige tanker
  • Bekymringer om dine børns trivsel
  • Frygten for, at de tager skade
  • Anspændthed i nakke og skuldre
  • hovedpine
  • ondt i maven
  • søvnbesvær

… du oplever kort sagt, at din krop er i alarmberedskab… du har STRESS-reaktioner!

Du ved simpelthen ikke, hvor du skal starte for at få det bedre. Det virker helt uoverkommeligt!

Hvis du har det på denne måde og ikke orker at anstrenge dig mere, men gerne vil lære at tage dig bedre af dig selv til glæde for dig selv og dine børn, så er denne 8 ugers online workshop LIGE PRÆCIST lavet til dig.

FRA REAKTION TIL REFLEKTION

Du vil på 8 uger lære at stoppe op, inden du flipper skråt og mærke, hvad der har trigget dig, så du kan nå reflektere, inden du reagerer.

På den måde vil du kunne nå at beslutte dig for, hvordan du efterfølgende vil handle, selv om du er meget vred.

Det lyder næsten for godt til at være sandt ikke?!

Men jeg ved, at det kan lade sig gøre, for jeg var selv en gang der i mit liv som mor, hvor du er lige nu.

Jeg ved, hvor smertefuldt det er at råbe i afmagt og så bagefter hakke dig selv til plukfisk.

Det værste af det hele er; at jo mere du råber og skælder dig selv ud, jo mere kortluntet bliver du overfor dine børn og jo mere råber du af dem.

Den negative spiral er til at få øje på, ik?!

Betyder det så, at jeg aldrig bliver vred? NEJ.

Det betyder, at jeg nu tillader min vrede og bruger den til OGSÅ at passe godt på mig! Til at hævde mine behov på en sund måde.

Og jo, det er muligt at være vred indeni OG rolig udenpå.

Hvis du vil vide hvordan så hæng på!


Workshoppen er lavet til dig, der kan svare ja til nogle af følgende udsagn:

  • Jeg sætter alle andres behov før mine egne
  • Jeg har en masse ting, der SKAL ordnes
  • Jeg skælder alt for meget ud
  • Jeg er alt for presset
  • Jeg har svært ved at tillade mig at prioritere mig selv
  • Jeg har en indre kritisk stemme
  • Jeg kan ikke mærke, hvad jeg har behov for
  • Mit selvværd er ikke så højt, som det kunne være
  • Jeg har svært ved at være i ro, især når der roder
  • Mine tanker flyver omkring
  • Jeg har mange bekymringer
  • Jeg føler mig stresset
  • Jeg vil gerne lære at tage mig bedre af mig selv
  • Jeg ville ønske, at jeg kunne være mere nærværende
  • Jeg er ikke så glad, som jeg kunne være
  • Mit liv føles hårdt
  • Livet med børn er slet ikke, som jeg regnede med
  • Jeg skælder mig selv ud over alt det, jeg ikke formår

Den,

der skammer sig,

gemmer sig!

Vidste du?

at selvkritik opfattes som en trussel i din hjerne, og at din hjerne dermed går i alarmberedskab?


at selvkritik opstår, fordi du i din hjerne har evne til at vurdere dig selv udefra. Det er, når du sammenligner din egen præstation med andre, at der er risiko for, at selvkritiske tanker dukker op.


at du ved at bruge din hjernes iboende evner kan træne dig til at møde dig selv med venlighed og varme i stedet for selvkritik?

Der er en vej ud af mor-skam – også for dig


FORESTIL DIG DETTE…

Prøv at forestil dig, at du hver gang, du fik en selvkritisk tanke, kunne registrere den og give dig selv forståelse, venlighed og varme i stedet for at skælde dig selv ud.

Hvad ville det betyde for dig, hvis du kunne stoppe med at skælde dig selv ud over det, du ikke formår og i stedet give dig selv anerkendelse for det, du faktisk formår?

  • Hvordan ville det påvirke din relation til dine børn, hvis du kunne træde ud af kampen indeni, hvor du bekriger dig selv og de sider, du ikke bryder dig om?
  • Hvordan ville det føles, hvis du kunne nå at stoppe dig selv, inden du kom i det røde felt og gjorde og sagde ting, som du bagefter fortryder?
  • Hvilken betydning ville det have for dig, hvis du med bevidsthed kunne vælge din egen reaktion i stedet for at køre på automatpiloten?
  • Hvad ville du gøre mere af, hvis du kunne opnå et mere stærkt indre fundament, hvor du ikke blot skulle overbevise dig selv men virkeligt mærkede, at du er god nok, som den du er?

Det er muligt – også for dig – at gå fra mor-skam og selvkritik til selvaccept.

Klik her og vær sikker på at komme med på holdet

Dit udbytte af forløbet

På 8 ugers kan du via compassionfokuseret træning lære at tage dig bedre af dig selv uden at få dårlig samvittighed.

Du vil opdage, at lidelse og svære dage er en naturlig del af livet. Det betyder altså IKKE, at du er en lortemor, når du står midt i det svære. Derfor er du heller ikke den rette at bebrejde!

Du kan lære at træde ud af din indre kamp af skam og selvkritik og ind i et liv, hvor du bygger et stærkt indre fundament baseret på selvaccept.

Du vil igennem træningen finde mod og styrke til at være dig, som den du er.

Du vil få redskaber, så du kan tage dig af det besværlige, det smertelige og det ubehagelige i dit eget liv og hos andre.

Forløbet er IKKE terapi, men en blanding af psykodukation (viden om tilgangen), øvelser og refleksion.

Forløbet går ikke i dybden med, hvorfor du har det, som du har det (f.eks. følelsesmæssig svigt og traumer fra din barndom), men meget ofte kommer vores indre kritiker fra andres åbenlyse eller skjulte kritik af os, da vi voksede op. Dette medførte en fornemmelse af aldrig at være god nok, som vi var!

Vi arbejder på, at du kan ændre dine indre negative kritiske tanker, så du kommer til at tænke med større medfølelse og venlighed om dig selv.

Du vil igennem de 8 uger blive guidet til en større opmærksomhed og forståelse af dine egne tanker, følelser og handlinger, så du kan udvikle færdigheder til at indgå i mere sunde relationer til dig selv og andre.

Vidste du?

Undersøgelser peger på, at træning af self-compassion kan medfører øget psykisk trivsel, nærvær, øget omsorg for en selv, modstandskraft, og social forbundenhed samt nedsætte stress, angst og depression.


Processen igennem de 8 uger

I det første modul vil du blive introduceret til tankerne bag compassion og self-compassion. Du vil blive guidet til at sætte dig mål for forløbet og til at committe dig, så du faktisk får prioriteret dig selv.

I modul 2 vil du finde ud af, hvorfor du igen og igen kommer til at blive alt for vred, selvom du lige så ofte beslutter dig for, at NU skal det være slut. Det er nemlig slet ikke din egen skyld, men der imod din lumske hjerne!

I det tredje modul vil du lære, hvordan du kan træne din opmærksomhed, så du med bevidsthed kan registrere, når du kritiserer dig selv. I dette modul lægges grunden til, at du kan begynde at tage dig bedre af dig selv.

Modul 4 adresserer den skyld og skam, som vi ofte sidder fast i som bagved liggende drivkraft i vores selvkritiske indre stemme. Du vil få hjælp til at kigge på din selvkritik, og hvor den kommer fra.

I modul 5 får du viden og træning i at udvikle dit medfølende sind. Du vil også blive guidet til at kigge nærmere på de ting, der kan aktivere dit alarmberedskab og hvilke strategier, du indtil nu har forsøgt at bruge for at passe på dig selv.

Modul 6 lærer du om, hvordan du via visualisering kan udnytte din hjernes evne og støtte dig selv. Du skal finde din compassion-figur, der kan støtte dig og hjælpe dig med at vende selvkritik til selvværd.

I compassion bruges ofte skriveøvelser og i modul 7 vil du lære, hvordan dit aktuelle selv blot er en version af dig. Øvelserne vil være skriveøvelser til tidligere, nuværende og fremtidigt selv.

Modul 8 guider til, hvordan du efter forløbet kan bibeholde din læring, så du kommer til at leve i en større grad af compassion med dig selv og andre i din hverdag.

Fra selvkritik til selvaccept er en 8 ugers online workshop, som du kan gennemføre, når du vil, og hvor du vil.


Det praktiske

Vi starter søndag d. 29/3 2020 kl. 6, hvor du får adgang til første modul samt den lukkede gruppe på Facebook.

Du får efterfølgende hver søndag samme tid adgang til ugens modul. Modulerne består at små overkommelige videoer af 5-10 minutters varighed.

Workshoppen er en vekselvirkning mellem video-oplæg, guidede øvelser, lydfiler med meditationer og dine egen refleksioner.

Metoderne, der trænes er det naturlige beroligende åndedræt, mindfulness og visualisering.


Du er ikke alene – vi gør det sammen!

fra selvkritik til selvværd

Det stærkeste våben mod skam er at stå ved din menneskelighed sammen med andre.

Derfor giver jeg dig igennem workshoppen adgang til en lukket Facebook-gruppe, hvor du vil opleve et fællesskab med andre mødre, der ligesom dig ønsker at gå fra mor-skam og selvkritik til skridt for skridt at opnå en større accept af sig selv.

Jeg inviterer dig ind i gruppen, når workshoppen går i gang søndag d. 29/3 2020.

I gruppen kan du stille mig spørgsmål, få opmuntring og udfordring, skrive med de andre deltagere og finde hjælpe, støtte og en gruppe, der hepper på dig.

Der er lagt op til tavshedspligt i gruppen, fordi vi deler følsomt materiale med hinanden!


Fordele ved det online format, som workshoppen har:

  • du kan sidde hjemme i din egen lune sofa med en god kop kaffe eller te
  • du kan gennemgå modulerne, når det passer dig
  • du kan tage modulerne med på farten, f.eks. på en gåtur
  • du får meget for relativt få penge sammenholdt med, hvad en session hos mig koster
  • du kan få min viden om hvordan du kan gå fra selvkritik til selvværd uanset hvor du bor
  • du kommer med i en lukket gruppe på Facebook, hvor du vil kunne finde opbakning og støtte hos andre mødre, der ligesom dig ikke orker at anstrenge sig mere
  • du kan få min støtte og opbakning undervejs i den lukkede gruppe på Facebook

Spørgsmål du måske har:

Hvad nu, hvis jeg ikke kan deltage søndag, hvor modulet frigives?

Hvert modul frigives søndage kl. 6. Her vil du modtage en mail i din indbakke, hvor du kan gå direkte til det lukkede forum med modulerne.

Du  bestemmer, hvornår du vil gennemføre modulerne. Det er altså ikke afgørende, at du afsætter tid om søndagen, hvis det ikke passer dig.

Det, der er afgørende, er, at du i løbet af ugen prioriterer at gennemføre ugens modul – i hvert fald, hvis du vil følges med os andre i den lukkede Facebook-gruppe.

Fastsæt gerne et bestemt tidspunkt til alenetid med workshoppen. Og jo, jeg ved godt, at det lige netop er det, der er din udfordring; at det er svært at prioritere tid til dig.

Så lad workshoppen være en måde at starte med at øve dig på at afsætte tid til dig.

Hvor lang tid skal jeg afsætte hver uge?

Du bestemmer, hvor meget i dybden du vil gå. Du kan få meget ud af blot at se videoerne, men den største transformation i dit liv, vil du selvfølgeligt opnå, hvis du også laver øvelserne på lydfilerne og udfylder refleksions ark.

Du skal regne med at afsætte 5-10 minutter hver dag til videoerne, ialt 30-40 minutter hver uge.

Men det smarte er, at du jo kan tage din workshop med dig på farten, fordi det er online. Videoerne er små korte videoer, som du kan se uafhængigt af hinanden. Derfor behøver du ikke sidde en aften og se det hele i sammenhæng, hvis det ikke passer dig.

Hvor længe har jeg adgang til materialet?

Din adgang til materialet udløber ikke. Dvs. at du ALTID kan vende tilbage til videoerne og lydfilerne, hvis du vil genopfriske eller gå endnu mere i dybden med workshoppen.

Hvad gør jeg, hvis jeg får et spørgsmål undervejs i workshoppen?

Det vil være meget naturligt, hvis workshoppen sætter gang i en masse tanker og dermed også en masse spørgsmål.

Den lukkede Facebook-gruppe er netop tiltænkt til det formål, at du kan skrive dine spørgsmål derinde, så andre også kan få glæde af både dit spørgsmål og mit svar.

I den lukkede Facebook-gruppe vil jeg besvare dine spørgsmål og måske ikke give dig et endegyldigt svar, men give dig mine refleksioner, der kan lede dig videre i dine egne refleksioner.


Du får:

  • løbende adgang til workshoppens 8 moduler
  • fuld adgang til workshoppen – også efter de 8 uger
  • 7 lydfiler, som du kan downloade og have med dig overalt på din telefon
  • medlemskab af lukket Facebook-gruppe
  • min støtte, opmuntring og sparring igennem alle 8 uger
  • BONUS: webinar om effektiv konflikthåndtering i børnefamilien: Styr dig lige – sådan skaber du ro og samarbejde i din hverdag! (Værdi 199 kr.)

Du investerer i dig selv og dermed også i dine børn og dit familieliv!

Måske du sidder og tænker, at dette forløb er PRÆCIST det, du har brug for? Hvis bare du havde tiden eller overskuddet… Og jeg forstår din indvending.

Du er jo netop interesseret i forløbet her, fordi du er kørt i bund eller godt på vej til at blive det!

Den dårlige nyhed er, at DU bliver nødt til at beslutte dig for at prioritere dig selv og at tage det første skridt ud af den negative selvopretholdende spiral, som du hænger fast i, hvis du vil ud af mor-skam og selvkritik.

Den gode nyhed er, at du KUN skal afsætte ca. 5-10 minutter hver dag. Måske lyder 10 minutter af meget, men tænk lige på, hvor mange minutter du normalt plejer at bruge på videoer på facebook med nuttede katte eller fædre, der har kvalme over bleskifte endda uden lyd!

Din investering er KUN kr. 995 (intropris), som svarer til prisen for 50 minutters terapi hos mig.

OBS grundet den helt særlige situation i Danmark lige nu, har jeg valgt at reducerer din investering med 80%!

Du sparer 796 kr. og din investering er 199 kr.

Klik her og vær sikker på at få en plads. Næste hold oprettes først i efteråret 2020:


Jeg ved, at denne workshop kan give dig indsigt og redskaber, så du kan gå fra mor-skam og selvkritik til selvværd.

Derfor giver jeg dig med glæde dine penge retur, hvis du ikke er 100% tilfreds.

Det eneste, jeg kræver, er, at du aktivt har deltaget i alle 8 moduler, dvs. du har set videoerne, lavet refleksionsøvelserne og trænet ved brug af lydfilerne.

Lad mig høre fra dig

Har du andre spørgsmål, så send mig gerne en sikker mail via kontaktformen på siden her. Så svarer jeg dig hurtigst muligt, så du på et så velinformeret grundlag kan beslutte om workshoppen er for dig!